Polska ekstraklasa – niezależnie od prezentowanego poziomu – zawsze jest chętnie oglądana przez setki tysięcy kibiców w całej Polsce. Od ponad 20 lat można ją oglądać w CANAL+, która przedstawia ją bardzo atrakcyjnie, zapraszając wielu ekspertów i trudno sobie wyobrazić polską ligę w innym kanale. Jednak może się to zmienić, ponieważ Viaplay ma spory apetyt, aby – poza Premier League – przejąć również ten łakomy kąsek dla polskich kibiców. Czy tak się stanie? Sprawdzamy możliwości.
Skandynawski koncern NENT Group, właściciel coraz popularniejszej platformy Viaplay z kodami rabatowymi, jest chętny, aby powalczyć o prawa do pokazywania ekstraklasy od sezonu 2023/24. Byłby to przełom na rynku, ponieważ CANAL+ transmituje najwyższą klasę rozgrywkową już od dwóch dekad (z przerwą na 3 lata w Orange Polska), dzieląc się sublicencją z TVP. Dlatego wyścig o prawa zapowiada się bardzo ciekawie.
Viaplay – KSW, Liga Europy, Bundesliga, filmy, seriale…
Viaplay to nowy zawodnik na rynku, który już pokazuje kolejne dyscypliny sportu, a od 2023 roku ma pokazywać również Formułę 1 oraz Premier League, co odbiło się dużym echem, a polska ekstraklasa byłaby uzupełnieniem coraz bogatszej oferty. Obecnie dzięki kodom rabatowym CANAL+ wciąż obejrzysz Ligue 1, La Liga, Ekstraklasa czy NBA, dlatego ta platforma wychodzi do Klientów z kolejnymi udogodnieniami (np. dostęp przez przeglądarkę internetową).
Platforma Viaplay na koniec 2021 roku mogła się pochwalić już 547 tys. subskrybentami zarówno w Polsce, jak i państwach bałtyckich, a w czwartym kwartale zyskała kolejne 261 tys. Właściciel, czyli NENT Group ma w planach rozbudowanie bazy Klientów do ok. 6,5 mln, z czego ok. 2,2 mln poza Skandynawią. Aby to się stało, konieczne jest zakupienie następnych atrakcyjnych elementów oferty.
Ekstraklasa w Viaplay?
Mówi się, że obecnie CANAL+ płaci za prawa do Ekstraklasy 200 mln zł, TVP 50 mln, więc Viaplay musi brać pod uwagę siłę konkurencji. Skoro takie informacje o zainteresowaniu pojawiają się już w mediach (np. na portalu Meczyki.pl), to znaczy, że coś jest na rzeczy i obecny rok będzie przełomowym w tej sprawie. Prawdopodobnie oferty zaczną spływać od wiosny, a w grudniu 2022 roku zostanie wyłoniony zwycięzca przetargu. Viaplay ma dość mocno plany, chce być gigantem, a rynek Polski traktuje jako szczególnie istotny na mapie Europy.
Gdzie szukać kodów rabatowych i promocji Viaplay?
Jeśli chodzi o platformy na rynku polskim, to oferta Viaplay wygląda dość przyzwoicie, ale są zastrzeżenia odnośnie jakości wyświetlanego obrazu (obecnie 720 p), co niezbyt przyciąga kolejnych odbiorców. Jeśli to się poprawi (Viaplay raczej nie ma wyjścia), a dojdą kolejne pokazywane ligi (wspomniana Premier League czy ew. polska ekstraklasa), to skandynawski inwestor zyska kolejnych Klientów.
Obecnie bardzo popularne są promocje Viaplay, np. u operatorów komórkowych (w Play aż 3 miesiące Viaplay za darmo). Możesz również za darmo przetestować usługę przez 30 dni, a jeśli Ci się spodoba wtedy zapłacisz 34 zł miesięcznie, co nie jest zbyt wygórowaną ceną.