Marketing to jedna z najważniejszych składowych sprawnego działania biznesu, w dużej mierze decydująca o powodzeniu lub klęsce danego przedsiębiorstwa czy projektu. Sztuka marketingu zawiera w sobie sieć rozgałęzień, metod i teorii, które umiejętnie stosowane mogą być gwarancją sukcesu. Wśród nich wymienia się reklamę zewnętrzną, obejmującą kolejne działania, takie jak na przykład reklama na samochodzie. Co warto wiedzieć na ten temat, i w których momentach warto zainwestować w ten typ reklamy?
Reklama na samochodzie – czy warto w nią zainwestować?
Podstawową i najważniejszą funkcją reklamy zewnętrznej jest dotarcie do jak największej ilości odbiorców w przestrzeni publicznej. Auto, jako nośnik informacji słusznie wydaje się zatem idealnym pomysłem!
Wykorzystanie samochodu pozwala dodatkowo zwiększyć zasięg, a wraz z nim ilość nowych potencjalnych klientów, produkcja reklamy tego typu jest tania, wystarcza na długi czas, a także wyróżnia się skutecznością.
Reklama na samochodzie z powodzeniem stosowana jest zarówno na pojazdach osobowych, jak i busach, autobusach, tirach, motocyklach, a nawet komunikacji miejskiej. Jest uniwersalna, pozwala na jednorazową inwestycję, bez późniejszej konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów, a także stanowi rewelacyjne tło do zaprezentowania ciekawego pod kątem graficznym przekazu, który mocno zapisuje się w świadomości odbiorców.
Reklama zewnętrzna na samochodzie jest wręcz perfekcyjnym rozwiązaniem w przypadku firm, posiadających własną flotę, gdyż pozwala stworzyć spójną i niepowtarzalną identyfikację wizualną. Trudno również o lepszy sposób na ukrycie mankamentów pojazdu w postaci rys i schodzącego lakieru, zastosowanie reklamy na samochodzie będzie bowiem nie tylko ciekawsze, bardziej estetyczne, a także korzystne marketingowo, ale również pozwoli zaoszczędzić.
Jak stworzyć skuteczną reklamę na samochodzie?
Wielkość przedsiębiorstwa, branża, w której ono funkcjonuje, indywidualne preferencje, a także budżet to jedynie kilka z wielu kryteriów, decydujących o finalnej formie reklamy zewnętrznej w postaci okleiny na auto. Bez względu na wszelki powyższe czynniki, są pewne wyznaczniki dobrej i skutecznej reklamy na samochodzie, których warto się trzymać w każdym wypadku:
- Przekaz reklamy powinien być jasny, zwięzły i zapadający w pamięć. Przejeżdżający pojazd nie daje zbyt wiele czasu na zapoznanie się z jego treścią, rozwijając go zanadto, działamy zatem na swoją niekorzyść
- Wizualnie reklama na samochodzie powinna być estetyczna, interesująca i w jakimś stopniu nietuzinkowa, jednak dopasowana do profilu przedsiębiorstwa i samego nośnika w postaci pojazdu
- Kreatywność, przekaz i szata graficzna są niezwykle istotne, samo techniczne wykonanie ma nie mniejsze znaczenie. Kiepska produkcja reklamy, a także niedociągnięcia w jej montażu potrafią bowiem zadziałać więcej szkody niż pożytku, kojarząc się odbiorcy z niechlujstwem i brakiem profesjonalizmu
Ile kosztuje reklama na samochodzie? Rodzaje folii w produkcji reklam na samochodach
Mając już świadomość wielu zalet, przemawiających za wykorzystaniem reklamy na samochodzie jako elementu działań marketingowych, warto poznać odrobinę wiedzy praktycznej z tego zakresu. Folie samoprzylepne używane przy produkcji reklam zewnętrznych dzielą się na trzy rodzaje w zależności od kształtu karoserii. Wśród nich znajdują się:
- folia monomeryczna – najtańszy rodzaj folii często stosowany w oklejaniu większych, gładkich samochodów
- folia polimerowa – folia najbardziej odporna na działanie niekorzystnych warunków zewnętrznych, jest nieco droższa od folii monomerycznej, lecz tańsza od wylewnej
- folia wylewana – folia zarezerwowana dla samochodów o licznych przetłoczeniach. Po odpowiedniej obróbce termicznej folia dokładnie przylega do kształtów pojazdu, można powiedzieć, że je “zapamiętuje”
Którą z folii wybrać? Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, pojazdu, preferencji klienta oraz budżetu. Ostateczny koszt reklamy zewnętrznej na samochodzie jest w pełni zależny od projektu graficznego, rodzaju folii oraz wielkości oklejanego pojazdu.
Artykuł powstał we współpracy z euroart.pl