Formalnie stało się to, o czym mówiono już od grudnia zeszłego roku. Urzędu Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wyraził zgodę na przejęcie znanego serwisu z biletami – eBilet Polska. Od lutego Allegro może poszerzyć swoją ofertę o wejściówki na imprezy.
Bilety przez Internet coraz popularniejsze
Lider sprzedaży internetowej (ponad 17 mln zarejestrowanych Klientów) będzie miał w swoim asortymencie bilety na takie wydarzenia muzyczne i kulturalne jak Open’er, Orange Warsaw Festival czy Cirque du Soleil. Ten segment sprzedaży w sieci rozwija się w zawrotnym tempie i obecnie – według CEO Allegro, Francois Nuyts – jest wyceniany na przeszło 700 mln złotych. Z roku na roku przyrost szacowany jest na 20 procent. Nic dziwnego, że Allegro.pl sp. z o.o. zdecydowało się na taki krok, mając bardzo mocną pozycję na rynku e-commerce.
Osoby, które zdecydują się na zakup biletów za pomocą serwisu Ebilet.pl, będą mogły skorzystać z dużo tańszej opcji wysyłkowej – Allegro Smart. Spory ukłon w stronę lojalnych Klientów.
Wszystkie bilety w jednym miejscu
Wszyscy Klienci Allegro będą mogli przy okazji zakupów innych produktów, zakupić bilety na kulturalne wydarzenia w Polsce i za granicą, mając do dyspozycji ogromne pole manewru. Jeśli Allegro w coś inwestuje, to pewnie ma ten ruch mocno przemyślany i będzie działało z dużym rozmachem. To przejęcie było planowane od dawna, stąd zatrudnienie kolejnych specjalistów branży rozrywkowej z dużym doświadczeniem.
Zapowiadana jest współpraca z największymi promotorami koncertów, meczów czy innych głośnych wydarzeń. Jesteśmy ciekawi, jak zareaguje konkurencja na taki ruch. Coraz więcej serwisów decyduje się rozszerzać swoją ofertę. Np. Groupon wprowadził niedawno kody rabatowe do najpopularniejszych sklepów (m.in. Empik, Media Markt czy YES).